Iets zot


Ik heb iets heel zots gedaan, ik heb me ingeschreven in de kunstacademie. Vanaf september ga ik naar de les op dinsdag- en donderdagmiddag. En eerlijk, ik doe in mijn broek, het is echt angst. Maar ik moet door die angst. Want als je bang voor iets bent, moet je het net doen he.

Ik wil dit al heel lang doen, maar het is not a walk in the park. Je moet per week 8u les volgen, dit in combinatie met een fulltime job vond ik wat te veel, ook omdat je nog opdrachten dient uit te voeren buiten de les.

Maar, sinds januari had ik mezelf beloofd om 4/5de te gaan werken, ik deed dit een tijdje, tot ik merkte dat het in mijn relatie teveel spanningen bracht, lees vooral in mijn hoofd. Ga niet uitweiden over de redenen. Het maakt dat ik nu even tot september weer fulltime werk, maar die 4/5de bleef in mijn hoofd spoken.

De puzzel viel tot ik op zoek ging naar de verschillende opties om te leren schilderen. En mijn oog viel op 2 halve dagen. Is dit ideaal als 4/5de waarschijnlijk niet. Maar het geeft mij wel de kans om te leren schilderen en maakt dat ik geen avonden hoef op te offeren, noch dat het spanningen zal creëren in mijn relatie. Dat mijn man meer vrije tijd heeft dan ik, of nog beter, dat ik minder last heb van mijn perfectionisme.

Maar dat perfectionisme gaat wel nog een struggle worden in het leren schilderen, daar ik weinig of geen ervaring heb. En ik niet altijd kan overbrengen op doek wat mijn oog ziet, daar gaat de echte les liggen. Zien en overbrengen.

Bang en enthousiast tegelijkertijd……een beetje zoals een nieuwe school en schooljaar….

11 Reacties op “Iets zot”

  1. Oh, ik hoop zo voor je, dat je je volledig kan ontplooien . Het moet geweldig zijn om te kunnen schilderen. Ik zou het zelf zo graag kunnen, maar verder dan wat kliederen met verf , raak ik niet. Heel veel succes!

    Like

  2. Dat doe je goed. Ik herinner me de creatieve chocolade uitspattingen nog als de dag van gisteren.
    Ik wens je heel veel succes en wat mij betreft is er niets zots aan. Self care in optima forma.

    Geliked door 1 persoon

  3. Ik ben héél blij voor jou en duim hard voor je. Voor je het weet, ben je er niet meer weg te slaan en krijg je nieuwe inzichten 🙂 Ga er voor 🙂

    Like

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag