Au revoir Madame


Van kindsaf heb ik een fascinatie voor handtassen, portefeuilles, geldbeugels, uren kon ik in de Inno op de handtassen afdeling rondlopen, genieten van de verschillende handtassen, de portefeuilles vastnemen en bekijken. Regelmatig nam mijn Bonnie mij op woensdagmiddag mee naar de “Koekestad”, dat waren gouden momenten, want dat betekende Inno en langs mijn favoriete handtassen winkel ” Delvaux”, in mijn beleving als kind en puber, als ik daar ooit een handtas kon kopen, dan had ik het gemaakt :-).

Ik fantaseerde dat ik binnenstapte en de verschillende handtassen kon bekijken en passen om dan een keuze te maken dewelke ik zou kiezen, dat in combinatie met een glaasje bubbels, dat ik in de loop der jaren door de raam had gezien :-), want het was altijd window shopping geweest :-), daar de hand gemaakt handtassen met een prijskaartje komen.

Jaren had ik een bepaald type handtas in mijn hoofd, de “Delvaux Madame”, mijn man had altijd beloofd als je 50 wordt, krijg je de “Madame” cadeau. Aangezien mijn 50ste verjaardag er snel aankomt, opperde mijn man dat we de handtas beter tijdig bestellen, aangezien niet al de kleuren in stock zijn. Ik wist perfect wat ik wilde, een zwarte, met gouden sluitingen.

Met kriebels in de buik stapte ik binnen, eindelijk was het grote moment daar, ik ging mijn grote droom kopen :-). Maar het werd een grote teleurstelling, eerst en vooral, geen bubbels :-), maar ook de gevleugelde woorden, dat de “Madame” niet meer gemaakt wordt.

Er waren nog enkele kleine modellen in stock, maar daar krijg je enkel je sleutels en zakdoeken in kwijt en met wat geluk je lippenbalsem. De verkoopster deed enorm veel moeite om de andere modellen aan te prijzen, ook mooie handtassen, maar niet degene die ik wilde.

Het was een teleurstelling en eentje die nog maar eens aangeeft, dat als je iets wil, je het moet kopen…….stel zaken niet uit, dit gaat nu over een handtas, maar de boodschap gaat dieper, stel niet uit wat je wil, want in een vingerknip kan je leven er heel anders uitzien..

Au revoir Madame, je was een mooie droom……

14 Reacties op “Au revoir Madame”

  1. Ze gaan die vast nog wel eens maken mettertijd. De modellen zijn zo tijdloos. Jammer dat er geen bubbles meer aan te pas komen.

    Like

  2. Ik kan me voorstellen dat de teleurstelling groot was.
    Ze zijn op Vinted te koop, maar ik kan me voorstellen dat het je ging om de hele beleving.
    Die les van jou, die pas ik al tijden toe.
    Want idd, het leven is kort.

    Geliked door 1 persoon

  3. Dit is mij laatst ook overkomen. Niet zo lang gedroomd als jij, maar toen ik tot de aanschaf over wilde gaan… helaas pindakaas. De prachtig leren tas met knipsluiting zat niet meer in de collectie.
    Ik ben toen voor een praktischer exemplaar gegaan. Maar ergens knaagt het nog.

    Geliked door 1 persoon

  4. In 2017 had ik dat met een uurwerk. Hetgene dat ik echt wou was (als ik het nog correct heb) 3000€ – 30%korting. Er was ook een tweede keus, 500€ -30%. Dus ging ik voor het goedkope. Lan,g spijt van gehad maar soms ook weer niet 🙂 Keuzes zijn complex 😉

    Like

  5. Ik ben precies zoals jou, alleen zou ik er ook eens durven aan ruiken voor het leder.
    De bubbels geven ze denk ik nergens meer, ik mocht van mijn man al 2 keer een Louis Vitton en geen bubbels, ’t is zoals je iets koopt in en goedkopere winkel…
    Mijn mama had een Delvaux en die bewaar ik als een rijkdom nu ze er niet meer is.
    Maar de ware kern, die boodschap van je, helemaal waar. Leef in het nu!
    Mijn papa zei zijn hele leven als hardwerkende man “als ik in pensioen ben ga ik….” en aan 52 jaar is hij overleden.
    Dus doen, leef, ervaar, bouw herinneringen, koop als je kan en wil, ….

    Like

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag